Inbjudan till webbinar torsdagen den 12/4 – Automatiserad transportadministration i Pyramid

Automatiserad tranportadministration
Vi på INVID och LogTrade har nöjet att bjuda in till ett kort och kärnfullt webbinar under torsdagsförmiddagen den 12/4.

Aktiviteten riktar sig till er som vill kunna automatisera er transportadministration i Pyramid på ett smart och kostnadseffektivt sätt.

Talare
INVIDs André Östergård och LogTrades Marcus Wigren kommer att agera talare och därmed lotsa er igenom det timslånga programmet.

Online-integration
För er som skickar gods finns lösningen LogTrade Connect inbyggd i Pyramid. Den aktuella funktionen bygger ihop marknadens modernaste plattform för transportadministration med
Pyramid i form av en online-integration via web services.

Realtid
Detta innebär att ni kan välja, beställa och spåra transporter i realtid från ert affärssystem.


Flera mervärden

Utöver ovanstående grundflöde finns det många fler funktioner som ger intressanta mervärden i affärssystemet.

Några exempel av dessa funktioner redovisas nedan;

  • Fraktcheckout
    Låt er kund välja hur de får godset levererat i er webbshop. En bra fraktkassa ökar orderkonverteringen i webbshopen.

  • Aviseringar
    Utöver vanlig e-postavisering till kund, om att godset är påväg, så kan LogTrade även notifiera vid olika händelser eller icke-händelser som har inträffat. Exempelvis om att utkörning pågår, om godset är levererat eller att godset inte hämtats ut hos ombudet etc.

  • Transportkostnader
    Ni har möjlighet att följa upp era fraktkostnader och även vidarefakturera dessa mot era kunder.

  • Returer
    Med några få knapptryckningar förenklas era returru¬tiner genom att ni kan skicka transportdokument till er kund för att snabba upp och förenkla era rutiner vid returer.


Agenda
Följande preliminära agenda erbjuds under det fullmatade webbinaret;

• 09.00- 09.10: 
  Kort presentation av INVID och vad som är på gång inom Pyramid-området

• 09.10-09.50: 
  Pyramid och LogTrade – Mycket mer än bara etiketter och fraktsedlar i ditt affärssystem

• 09.50 - 10.00:
  Frågor, avslutning

Mer information
Välkommen att klicka på bilden längst upp till höger på denna sida för att erhålla inbjudan i form av en utskriftsvänlig PDF-fil.

Frågor?
Välkommen att kontakta INVIDs André Östergård om ni önskar mer information om det aktuella webbinaret via följande kontaktuppgifter:

• Tel: 036-440 54 01

andre.ostergard@invid.se


Anmälan senast 6/4
Om ni tycker att detta låter som en intressant aktivitet är ni välkomna att anmäla er senast under fredagen den 6/4 via formuläret nedan.


Efter er anmälan kommer vi att återkomma med en webblänk till er under onsdagen den 11/4 för nyttjande vid webbinaret den 12/4.

Hjärtligt välkommen med er anmälan!

 

Förnamn  
Efternamn  
Företag/Organisation  
Befattning  
E-post
Telefon  
Mina förväntningar på aktuell aktivitet  
Övrig information
Matallergi  
 
 
Skicka